Isnin, 19 Disember 2011

Percutian ke Kuantan...

Salam semua.. 
Entry kali ini bersambung daripada percutian saya ke Kuantan pergi ke K.Terengganu dan balik ke Kuantan semula.. Faham x ini ape yang saya tulis... Oklah, mai saya nak cite sikit, pada hari pekerja yang lalu saya pergi bercuti ke Kuantan selama sehari pastu berangkat ke Kuala Terenggaun selama sehari juga dan pulang semula ke Kuantan tido satu hari di HOtel Shahzan.. Itulah cite nye perjalanan saya ni.. 


Hari ini juz nak update cite  kat Kuantan.. Saya sebenarnye teringin nak makan Puding Raja yang famous kat Kuantan ni.. Try search dlm google utk tahu tempat jual puding ni.. Memang berbaloi nak makan puding ni.. Tapi alhamdulillah akhirnya saya dapat juga makan puding raja ni.. Kalau nak info lanjut tentang Puding Raja ni boleh ke myroyalpudding.blogspot.com.  




Selepas dapat puding raja ni, kami berangkat pulang.. My hubby nak singgah di Temerloh utk makan ikan patin gulai tempoyak yang popular di Temerloh.. Kedai ikan patin ni terletak di Hentian Bas Temerloh.. Kedai ni kedai medan selera yang bersebelahan dengan Kedai Singer.. Memang ramai betul pelanggan berutama pada waktu makan tengahari.. Kedai Ikan Patin ni  memang dah pernah masuk dlm majalah 3 tau.. Memang power lah gulai patin nye.. Sampai menjilat jari.. 

 Sambal belacan + tempoyak & ulaman..

Gulai Tempoyak Ikan Patin.. 



Air yang ditengah 2 air jagung special.. Memang di kedai ni je ada air 2..

Ada lagi ni nak cite, masa perjalanan ke Temerloh kami singgah di Bukit Gambang Water Park.. Tapi sedihnye sebab water park ini tutup pada hari Selasa.. Anak sayalah yang sedih dan kecewa sangat sebab x dapat  masuk dalam water park ni.. So, kitaorg juz ambil gambar kat luar team park ini je.. Tamat sudah percutian kami ke Kuantan.. 










 Operation hours utk Bukit Gambang Water Park.. 

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...